Monday 24 December 2012

Allah Lebih Sayangkan Dia

Assalamualaikum semua . 
Alhamdulillah Allah bagi lagi kesempatan kepada kita semua untuk menikmati hidup ini .
Tahun 2012 banyak memberi lembaran baru bagi aku .
Aku kehilangan dua orang yang aku sayang , rapat dalam hidup aku .

Februari, aku kehilangan seorang yang mat aku kagum dan sayang . Arwah Atuk aku .
Disember, Aku kehilangan seorang sepupu yang sangat rapat dan membesar sama dengan aku .
Itu semua ketentuan Allah dan Aku redha .

Tanggal 17/12/12 jam 5.53 pagi aku kehilangan seorang sepupu .
Aku berharap sangat tu semua mimpi tapi ianya tak mungkin .
Aku hanya mampu cakap yang ALLAH LEBIH SAYANGKAN DIA.

Kami membesar bersama . sekolah same-same . bermain same-same .
Pendek kata , memang dari kecik sampai lah umur aku sekarang . Dia ada depan mata aku .
Di antara ramai-ramai sepupu aku , Dia lah yang paling aku rapat .

Ktorang mmg rapat sejak kecil lagi sebab kitorang sebaya .
Orang yang melihat kami membesar bersama ialah Nenek dan Atuk .
Dan aku percaya Nenek adalah orng yang paling sedih instead mama n ayah dia dan ahli keluarga yang lain .

Apit , Nenek cakap, Subuh Isnin kau Lahir, Subuh Isnin juga kau pergi meninggalkan kami.
Kalaulah kau tahu , Nenek , Mama , Pakcik n makcik kita akan menangis bila nampak aku .
Itu semua sebab teringat  kau pit . Aku akan ganti kau pit untuk nenek , mama n ayah kau .

Aku redha walaupun aku tak sangka arwah pergi terlalu cepat meninggalkan kami semua ,
Semua kenangan sepanjang kita membesar bersama takkan mungkin aku lupa .
Semoga Rohnya dicucuri Rahmat dan ditempatkan dikalangan orang beriman .
Al-Fatihah .



Hati-Hati menjaga HATI

No comments:

Post a Comment

terima kasih . :)